Lukavice 2013 - "Lev, Čarodějnice a skříň"

 

Tábor proběhl za účasti 16 dětí ve věku 6 - 12 let.

Charakteristika celotáborové hry – Narnie

Námět hry

Letos budeme součástí příběhu o pohádkové zemi, ve které vládnou nepokoje již od odchodu lva Aslana - právoplatného vladaře. Kvůli zlé Bílé čarodějnici Jadis je tato země zahalena do sněho–ledové pokrývky a zachránit ji mohou pouze synové Adamovi a dcery Eviny. Ti se pokusí během čtrnácti dní projít zmrzlou Narnií a odolat nástrahám Bílé čarodějnice a jejích zvědů. V tom jim nakonec pomůže i Aslan, který se vrátí a u kamenného stolu je pasuje na rytíře Narnie. Všichni se pak utkají ve velkém boji s armádou Bílé čarodějnice.

Charakteristika hry

Táborníci, tedy synové Adamovi a dcery Eviny, vchází skříní do Narnie. Zde budou děti každý den splňovat různé úkoly a bojovat tak proti Bílé čarodějnici. Pomocí kouzel jim bude pomáhat i sám lev Aslan. Po splnění každé etapy se musí děti vrátit zpět z Narnie do tábora. Postup celotáborové hry bude znázorněn na nástěnce (na mapě země Narnie), kam si každý oddíl po splnění jedné etapy vlepí jeden „kus cesty“ v oddílové barvě. Cesta vede od skříně k hradu ledové královny. Úkoly nejsou jednoduché, může se tedy stát, že oddíl pokaždé nepostoupí. Vítězem hry se tak pochopitelně stane oddíl, který první dosáhne počtem bodů až k hradu zlé královny a obsadí jej.

                Celou hru řídí lev Aslan, který na každém podvečerním nástupu hodnotí úspěchy oddílů a odměňuje děti postupem na mapě Narnie a narnijskými penězi. Tyto symbolická platidla mohou děti získávat za bodování úklidu stanů, mimořádně dobré skutky a nasazení při hrách. Jsou odměnou za hry hrané v průběhu dní, které nejsou „etapové“ a také mají své uplatnění na závěru tábora.